Ova tabela pruža više informacija o indikatoru koji je dostupan iz crnogorske statistike a najbliže odgovara globalnom indikatoru COR. Imajte na umu da i kada je globalni indikator COR u potpunosti dostupan iz crnogorske statistike, ovu tabelu treba konsultovati za informacije o nacionalnoj metodologiji i druge informacije o crnogorskim metapodacima.
Cilj |
Obezbijediti inkluzivno i pravedno obrazovanje i promovisati mogućnosti cjeloživotnog učenja za sve |
---|---|
Zadatak |
Do 2030. godine, obezbijediti da sve djevojčice i dječaci završe besplatno, pravedno i kvalitetno osnovno i srednje obrazovanje koje će pružiti odgovarajuće i djelotvorne ishoda učenja |
Indikator |
Udio djece i mladih: (a) u razredima 2/3; (B) na kraju osnovne škole; i (c) na kraju niže srednje škole koja postižu najmanje minimalni nivo poznavanja iz (i) čitanja i (ii) matematike, po polu |
Izvori podataka |
Organi odgovorni za vršenje ocjena učenja (uključujući ministarstva obrazovanja, nacionalne statističke službe i druge pružaoce podataka). Za međudržavne procene, davaoci podataka su Međunarodna asocijacija za evaluaciju obrazovnih dostignuća (IEA), Laboratorio Latinoamericano de Evaluacion de la Calidad de la Educacion (LLECE), Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD), Program ‘Analizirati obrazovne studije CONFEMEN (PASEC) i Konzorcijum južne i istočne Afrike za praćenje obrazovnog kvaliteta (SACMEQ). |
Disagregacija |
Godište ili godište grupe đaka, pol, mjesto prebivališta, socio-ekonomski status, migracioni status, i etnička pripadnost. Statistika o licima sa invaliditetom nije trenutno dostupna u većini nacionalnih i među-nacionalnih ocjena učenja ali može se uzeti u obzir za buduće analize. |
Napomene |
Link metapodatka: https://unstats.un.org/sdgs/metadata/files/Metadata-04-01-01.pdf |