Ova tabela pruža više informacija o indikatoru koji je dostupan iz crnogorske statistike a najbliže odgovara globalnom indikatoru COR. Imajte na umu da i kada je globalni indikator COR u potpunosti dostupan iz crnogorske statistike, ovu tabelu treba konsultovati za informacije o nacionalnoj metodologiji i druge informacije o crnogorskim metapodacima.
Cilj |
Obezbijediti inkluzivno i pravedno obrazovanje i promovisati mogućnosti cjeloživotnog učenja za sve |
---|---|
Zadatak |
Do 2030. godine, obezbijediti da sve djevojčice i dječaci imaju pristup kvalitetnom razvoju, brizi i predškolskom obrazovanju u ranom djetinjstvu, tako da budu spremni za osnovno obrazovanje |
Indikator |
Stopa učestvovanja u organizovanom učenju (godinu dana prije zvaničnog uzrasta za upis u osnovnu školu), po polu |
Metodologija indikatora kako se prati u Crnoj Gori |
Stopa učestovanja u organizovanom učenju (godinu dana prije zvaničnog uzrasta za upis u osnovnu školu), po polu kao što je definisano kao procenat djece u datom uzrastu koji učestvuju u jednom ili više organizovanih programa učenja, uključujući programe koji nude kombinaciju obrazovanje i brigu. Uključeno je i učešće u obrazovanje u ranom djetinjstvu i u osnovnom obrazovanju. Raspon starosti po zemlji varirac u zavisnosti od zvanične starosti za upis u osnovno obrazovanje. Metod izračunavanja: Broj djece u relevantnoj starosnoj grupi koji učestvuju u organizovanom programu učenja izražava se kao procenat ukupne populacije u istoj starosnoj dobi. Indikator se može izračunati i iz administrativnih podataka i iz anketa domaćinstava. Ako prvi, broj upisa u organizovane programe učenja prijavljuju škole, a populacija u starosnoj grupi godinu dana ispod zvanične osnovne starosne dobi dobiva se iz procjene stanovništva. Za izračunavanje ovog indikatora na globalnom nivou koriste se procjene populacije iz Odeljenja za populaciju UN. U Crnoj Gori se podaci obezbjeđuju kroz MICS istraživanje. |
Izvori podataka |
MICS |